Külföldi befektetés ösztönzés

Probléma - Az alacsony külpiaci jelenlét

A kkv-k számára a külkereskedelem még nem általánosan elterjedt tevékenység. A magas külkereskedelmi nyitottságunkért alapvetően a nagyvállalati szegmens felel, Magyarország külkereskedelmi forgalmának nagyságrendileg 20 százalékát adja csak a kkv szegmens. A hazai tulajdonú külkereskedő vállalatok (minden vállalati méretet egybevéve) 25 százalékban exportálnak és importálnak is, 11 százalékban csak exportálnak, míg 46 százalékban csak importálnak. A jövedelemáramlás szempontjából jelenleg aszimmetrikus a magyar gazdaság szerkezete, nagyobb mennyiségben áramlik ki az országban keletkezett tőke, mint amennyi a külföldi befektetésekből az országba áramlik.

Az alacsony külpiaci jelenlét

Megoldás

Megoldás

Fontos feladat, hogy a külföldről hazautalt jövedelem megközelítse az országból kiutalt jövedelmet, ennek egy meghatározó ösztönző eszköze lehet a„kifektetés” ösztönzés. A KKVPRO külföldi befektetés ösztönzés program segítségével a hazai kis- és középvállalkozások régiós, illetve nemzetközi jelenlétének erősítését segítjük elő külföldi vállalatok közös felvásárlásán keresztül. A finanszírozással célunk, hogy hazai partnereink külföldön terjeszkedjenek, így növeljék versenyképességüket és méretgazdaságosági előnyöket érvényesíthessenek.

Részletes leírást kérek
Jelentkezem